ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Dzień na wsi ???

Witamy Kochane Biedronki ???
Dzisiaj znowu wybierzemy się na polską wieś. Najpierw posłuchajcie uważnie odgłosów i powiedzcie, jakie zwierzęta z zagrody wiejskiej je wydają. Spróbujcie naśladować głosy tych zwierząt (kot, krowa, pies, koń, koza, świnia, owca, kura). 


Świetnie!
Posłuchajcie teraz jak wygląda dzień na wsi (rodzic odczytuje treść wiersza wyjaśniając, jeżeli jest taka potrzeba, dziecku określenia: hala, stajnia, chlewik)

Dzień na wsi 
Dominika Niemiec 

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie… 
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie. 
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta, 
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać. 
Dać jeść i pić bez wyjątku 
wszystkim w całym obrządku. 
Owce wypuścić na hale, 
to dla nich miejsce wspaniałe. 
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie, 
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie. 
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe, 
gdy im porządnie rozczeszę grzywę, 
gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję, 
parskają głośno, mówiąc „dziękuję”. 
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca. 
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam. 
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę, 
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem. 

Po odczytaniu tekstu rodzic rozmawia z dzieckiem na temat treści wiersza: O jakim miejscu była mowa w wierszu? Jak trzeba zadbać o zwierzęta? Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta? W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi? Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami? Jak możemy opiekować się zwierzęciem, które jest w naszym domu? (Jeżeli w domu jest jakieś zwierzątko).

Obejrzyjcie historyjkę obrazkową i powiedzcie, jak wygląda dzień na wsi (na każdym obrazku dziecko wskazuje jak najwięcej szczegółów). Powiedzcie, co było najpierw, co się wydarzyło potem i jak zakończyła się historyjka? Czym różni się dzień na wsi od dnia w mieście? 
Na koniec naszej wyprawy na wieś obejrzyjmy film. Wspólnie z rodzicami odczytajcie nazwy zwierząt. 


https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw


Kochani, jeszcze raz wspólnie z rodzicami odczytajcie napisy – nazwy zwierząt występujących w filmie: KROWA, KOŃ, KOZA, OWCA, ŚWINIA, KACZKA, KURA, KOGUT, INDYK

A teraz…

Prośba o narysowanie tego, o czym dowiedzieliście się w tym tygodniu. W przypadku braku pomysłu można pokolorować poniższy obrazek ???

Miłej zabawy ???

Nauczycielki: B.Ż., M.K.