ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Muzyka to coś wspaniałego ????

 

Dzień dobry ???

Nasze muzyczne powitanie rozpoczęło nowy tydzień, w którym muzyka wystąpi w roli głównej. Przez najbliższe dni skupimy się na tematyce – „W krainie muzyki”. Posłuchajcie wiersza i porozmawiajcie na jego temat.
Rodzic przed odczytaniem tekstu wyjaśnia dziecku niezrozumiałe określenia, np: w tle brzmią…, partia salowa…, czuję się podekscytowana…, ….wzbudzić euforię itp.

 

Muzyka to coś wspaniałego
Dominika Niemiec
Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.
Pytania do omówienia z dzieckiem:
-Jak myślicie, gdzie była dziewczynka?
-Czego słuchała?
-Jakie instrumenty grały w orkiestrze?
-Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?
-Jakie emocje może wywoływać muzyka?
Ułóżcie historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza i odpowiedzcie, co się po kolei wydarzyło.
Ćwiczenia z księgą emocji – praca z historyjką obrazkową: wskazujemy dziecku pierwszy obrazek, kolejne odszukuje dziecko dopasowując odpowiedni kolor ramki. Ważne jest zachowanie odpowiedniej kolejności. Opowiadając historyjkę zawsze zaczynamy od pierwszego obrazka. Zachęcamy dziecko, żeby utworzyło jak najwięcej zdań o każdym obrazku.
A teraz…
Muzyczne kalambury ???
Zapraszamy Was do pokazywania ruchem oraz odgadywania nazw instrumentów muzycznych. Na początku wyszukajcie wśród zabawek, jakie posiadacie w domu instrumenty muzyczne. Zgromadźcie je w jednym pojemniku.
Rodzic może zapytać dziecko o nazwy zgromadzonych instrumentów.
Zagadki – pokazywanki zacznijcie od tego co właśnie zgromadziliście. Naśladujcie ruchem sposób gry na instrumencie – pozwólcie dziecku odgadnąć nazwę instrumentu i wskazać wśród zgromadzonych. Zamieńcie się rolami. Po wyczerpaniu zasobu instrumentów zadajcie zagadki o popularne instrumenty – trąbka, gitara, skrzypce, pianino…
Miłej zabawy ???
Nauczycielki: B.Ż., M.K.