Witajcie Kochani ???
Jeżeli macie możliwość wydrukowania zadania to zróbcie je zgodnie z instrukcją, a jeżeli nie to wskażcie, figury i nazwijcie je ???
A teraz…
„Deszcz, słońce, wiatr – powódź, susza, zniszczenia” – zabawa dydaktyczna.
(Musimy ,przygotować‚ łódź ratunkową’, np. mały dywanik, duży klocek ….. itp)
R. zadaje dziecku pytania i nakierowuje na poprawne odpowiedzi: Kiedy pada deszcz? (gdy powstanie dużo chmur) Co się dzieje, gdy bardzo długo pada deszcz? (w rzekach przybiera woda, wylewa się i jest powódź) Kiedy słońce grzeje najmocniej? (latem, gdy słońce jest najwyżej, czyli w południe) Co się dzieje, gdy jest gorąco, świeci słońce i długo nie pada deszcz? (rośliny wysychają, jest susza) Dlaczego wieje wiatr? R. wyjaśnia, że wiatr wieje wtedy, gdy zła pogoda walczy z dobrą pogodą i próbują się nawzajem przepędzić. Wiatr cichnie, gdy któraś z nich wygra. Co się dzieje, gdy wieje bardzo silny wiatr? (dochodzi do zniszczeń: złamane drzewa, zerwane dachy)
Zabawa: Dziecko uważnie słucha poleceń. Gdy R. powie: deszcz – chowa się pod stolik. Gdy R. powie: deszcz, deszcz, deszcz – dziecko woła: powódź i wsiada do „łodzi ratunkowej” i szybko wiosłuje. Gdy R. powie: słońce – spaceruje po pokoju, uśmiechając się i witając. Gdy R. powie: słońce, słońce, słońce – dziecko woła: susza i ucieka ze środka pokoju pod ścianę. Gdy R. powie: wiatr – staje w rozkroku, poruszając rękami uniesionymi ku górze. Gdy R. powie: wiatr, wiatr, wiatr – dziecko z R. chowa się w jednym, wspólnie wyznaczonym miejscu.
Pobawmy się jeszcze z KP 2.48.
Miłej zabawy ???
Nauczycielki: M.K., B.Ż.