Zabawy matematyczne.
„Czego potrzebuje duży kot, a czego mały kotek?” – ćwiczenie w określaniu wielkości przedmiotów.
Rodzic przedstawia dzieciom maskotki małego i dużego kotka oraz różniące się wielkością kocie akcesoria. Następnie rodzic mówi, że każdy kotek musi mieć legowisko, na którym odpoczywa, po czym prosi, aby dziecko przyporządkowało do kotków odpowiednie poduszeczki (dużą – do dużego kota, małą – do małego kotka). W analogiczny sposób przebiega dopasowywanie misek oraz kłębków wełny.
„Ułóż według wielkości” – zabawa matematyczna, kształtowanie umiejętności porządkowania elementów od najmniejszego do największego i odwrotnie. Poproście, by dziecko ułożyło obrazki tygrysa od największego do najmniejszego, natomiast kotki od najmniejszego do największego. Przeliczcie ile macie kotków, a ile tygrysów. Porównajcie te zbiory: kotków jest tyle samo co tygrysów.
„Koty i kotki” – rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji. Zadajcie dziecku pytania: Jakie są kotki?; Za co je lubimy?; Jakie mają zwyczaje?; Jak miauczą? ; Czy znasz jakąś piosenkę o kotku? Następnie, pokażcie dziecku cztery obrazki kotów: kota domowego, żbika, rysia i tygrysa. Opowiedzcie o tym, gdzie te koty mieszkają (żbik i ryś zamieszkują góry zwane Bieszczadami, żbiki mieszkają też w Beskidach, bardzo trudno jest je zaobserwować, bo są bardzo płochliwe. Rysie mieszkają w Kampinosie). Zapytajcie czym różnią się te koty.
Bajka dla dzieci – Kotek – wierszyk – czytanka.