Dźwięki wokół nas ???

Dźwięki wokół nas ???

Dzień dobry KOCHANI ???

 

Na początek zastanówmy się, co to za dźwięk?

Co to za dźwięk?zabawa dydaktyczna.

Potrzebujemy do zabawy: kubek, kubek z wodą, gwizdek, książka, tamburyn lub inny, głośny instrument

Dziecko siedzi z zamkniętymi oczami przed Rodzicem. Rodzic prezentuje różne odgłosy, zadaniem dziecka jest odgadnąć, co to za dźwięk, np.: zatrzaskiwanie drzwi, stawianie kubka na stole, szeleszczenie pogiętą kartką papieru, gwizdanie na gwizdku, głośne tupanie, przewracanie stron w książce, przelewanie wody z kubka do kubka, przesypywanie klocków, gra na tamburynie (można zaprezentować dziecku inne ciche i głośne dźwięki).

Rodzic pyta dziecko: Które z tych odgłosów były dla Ciebie przyjemne? Które były nieprzyjemne? Jak myślisz, dlaczego? Dlaczego jedne dźwięki są dla nas przyjemne, a inne nie? Od czego to zależy?Rodzic mówi dziecku o szko­dliwości hałasu dla naszego zdrowia.

Obejrzyjcie obrazek i pokażcie na nim te elementy, które wydają cichy dźwięk. Narysujcie coś, co wydaje dźwięk przyjemny dla ucha. (KP. 36) Porozmawiajcie też z rodzicami na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy.

Czas się rozruszać! Najpierw pobaw my się z piosenką pajacyku.

 

Pokażcie teraz, jak można ruszać się przy tej muzyce.

 

 

Jeżeli mamy jeszcze ochotę możemy pobawić się z piosenką.

 

 

A teraz…

Moje skarby – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi

Przygotujcie kilka przedmiotów, które wydają delikatne dźwięki, kiedy się nimi poruszy, np:, pudełko z pinezkami, pognieciona kartka papieru, grzechotka, maskotka… Dziecko siada na środku dywanu a wokół niego rozłożone są zgromadzone przedmioty. Dziecko zamyka oczy a osoba towarzysząca zabiera dowolny przedmiot. Dziecko bez otwierania oczu ma za zadanie rozpoznać, która z zabawek została zabrana. Jeżeli uda się odgadnąć następuje zmiana ról.

Miłej zabawy ???

 

Nauczycielki: B.Ż., M.K.