ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Lato

Dzień Dobry Słoneczka!!

Witajcie w poniedziałek, rozpoczynamy tydzień związany z latem, a dziś pytanie:

Po czym poznać, że nadeszło lato?

„Z czym się kojarzy lato?” – zabawa językowa z piłką. Rodzic staje naprzeciwko dziecka. Rzuca do niego piłkę, podając słowo kojarzące się z latem. Dziecko odrzuca piłkę do Rodzica podając swoje skojarzenie. Zabawa trwa do momentu wyczerpania zasobu skojarzeń.

Odczytanie wiersza Tato, czy już lato” Beaty Szelągowskiej. Rozmowa na temat wiersza.

Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

Po czym według treści wiersza można poznać lato? Jakie owoce wspomniane zostały w tekście?

Zabawa ruchowa

LATO PŁYNIE DO NAS PDF Drukuj Email

słowa: K. Zuchora
muzyka: K. Kwiatkowska

Raz, dwa, raz i dwa,                                   (dzieci klaszczą)

słońce idzie drogą,                                     (rysują w powietrzu słońce)
z górki chmurki biegną dwie,

śpieszą się jak mogą.                                  (biegną w miejscu)

ref: Hop! Hop! – słychać w koło               (podskakują z rękami na biodrach,
Hop! Hop! – echo woła                               (robi obrót)
Po jeziorze łódka mknie                             (buja się)
lato płynie do nas

Raz, dwa, raz i dwa,                                    (dzieci klaszczą)
nadszedł czas zabawy,                                (dowolny taniec, wygibaniec)
pędzi, goni w polu wiatr                             (biegną w miejscu)
chce się z nami bawić

ref: Hop Hop….                                        (jak wyżej)

Raz, dwa, raz i dwa                                  (dzieci klaszczą)
wiatr wesoło pląsa,
w górze, w chmurze, w ciszy pól           (podskakują na palcach w rytm piosenki)
dzwoni śpiew skowronka.

Zabawa ruchowa ze skakanką „Szczur” – Rodzic trzyma jeden koniec skakanki i obraca nią po ziemii dookola własnej osi. Dziecko staje obok, w zasięgu sznurka skakanki. Kiedy skakanka zbliża się do niego, dziecko podskakuje tak, żeby nie zatrzymywać ruchu skakanki.

Utrwalamy kolejność pór roku i miesięcy. Prosimy dziecko, żeby opisało cechy każdej pory roku w oparciu o poniższe ilustracje.