ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Muzykoterapia dziecięca

Ćwiczenie MY

Fabryka marakasów – dziecko wraz z rodzeństwem/rodzicem wypróbowało różne techniki gry na marakasach. Poleca się im wybudowanie „urządzenia sprawdzającego marakasy”. W tym celu jeden uczestnik staje wyprostowany i lekko zaciska pięści, tak, aby łatwo można było włożyć w nie marakasy.

Uczestnik gra „dozorcę maszyny sprawdzającej marakasy”, a pozostali uczestnicy ustawiają się w kręgu jako „kolumny sprawdzające”. Następnie w kolumny wkłada się marakasy. Na umówiony znak, dany ręką maszyna rusza: tzn.wszyscy uczestnicy, którzy graja rolę „kolumn sprawdzających” i trzymających marakasy muszą podskoczyć w miejscu, aby dzięki temu potrząsnąć marakasami. Przy innym znaku ręką maszyna musi się „znowu zatrzymać”. Następnie inny uczestnik może grac rolę „maszynisty”.

Warianty/alternatywy: Włączać także pojedyncze „kolumny”. Zaproponować zróżnicowane tempo.

Wspólny śpiew

Propozycja zabawy z wykorzystaniem śpiewu

„Głuche dźwięki” jakąś piosenkę śpiewa się normalną głośnością, ale po umówionym znaku ręką, nagle głos znika i dalej śpiewa się głucho, aż do następnego znaku ręką.

Radośnie podporządkujmy się zabawie