„Na wielkanocnym stole”. Słuchanie wiersza K. Kuzior -Wierzbowskiej. Swobodna rozmowa na temat jego treści. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, zapoznanie się z określeniami: baba lukrowana, cukrowy baranek.
„ Na wielkanocnym stole ”
Stoją na stole baby
lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho,
stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale
dwa kurczaki tej miski pilnują,
na baranka oba groźnie
popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza,
kilka
listków rzeżuchy uskubał z talerza.
Katarzyna Kuzior – Wierzbowska
Zestaw ćwiczeń ruchowych – ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach.
„Skaczące pisanki” – dzieci stają na wyznaczonej linii i skaczą obunóż do końca pokoju.
„Mówiąca pisanka” – rodzice rzucają dzieciom piłkę mówiąc:
Rzuć, kucając/ Rzuć siedząc/ Podskocz i rzuć. Dzieci wykonują polecenia.
„Kaczuchy” – dzieci chodzą naśladując kaczuszki ( kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami ).
*
Lubię tworzyć – Słodki baranek