Plac zabaw – zabawa ruchowa przy piosence, rozwijanie kreatywności ruchowej, usprawnianie rytmicznego poruszania się.
„Plac zabaw” M. Ostojewska
1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
Na spacer trzeba iść.
Na placu zabaw jest dużo dzieci,
Bawić się chodźmy dziś!
Ref. Plac zabaw, plac zabaw
Tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw
W słoneczne dni odwiedzasz go
2. Są tu drabinki i karuzela
każdy się kręcić chce!
A w piaskownicy z mokrego piasku
Babki zrobimy dwie.
Ref. Plac zabaw, plac zabaw
Tu z kolegami poznasz zabaw sto.
Plac zabaw, plac zabaw
W słoneczne dni odwiedzasz go
3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
Wszyscy lubimy to, że hej!
Możemy puszczać barwne latawce
Wietrzyku dla nich wiej!
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=TfGxLip-6y4″]
,,Śmiecholandia” – ćwiczenie warg i języka. Recytujemy fragment wiersza. W odpowiednich fragmentach dziecko nabiera powietrza i jak najdłużej na jednym wydechu naśladuje różne rodzaje śmiechu – na dźwiękach wysokich lub niskich, głośno lub cicho.
Śmiecholandia – Ewa Małgorzata Skorek
W Śmiecholandii – państwie małym,
Słynnym w świecie prawie całym,
Ludzie śmieją się tu wszyscy:
Obcy krewni, dalsi bliscy.
Śmieją się panowie (…) :
– Ho, ho, ho
Śmieją się Panie (…):
– Ha, ha, ha
Śmieją się chłopcy (…):
– Ha, ha, ha
Śmieją się dziewczynki (…)
– Hi, hi, hi…
– Śmieje się staruszka wprost do twego uszka:
– He, he, he … (…)
,,Kolorowe dzieci” – zabawa ruchowo-muzyczna do fragmentu piosenki z repertuaru Majki Jeżowskiej. Dziecko ilustruje tekst zwrotki ruchem i gestem według poniższej propozycji. Podczas refrenu tańczy dowolnie. W miarę możliwości włącza się w śpiew. Zachęcam do włączenia dziecku nagrania piosenki.
Kolorowe dzieci – Majka Jeżowska
Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
(falowanie rękami, raz z prawej strony, raz z lewej strony)
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa
(przykucniecie i dotknięcie dłońmi stóp;
W pozycji stojącej dotknięcie głowy
Mogłam przyjść na świat w Cejlonie,
Na wycieczki jeździć słoniem
Złączenie dłoni i falowanie przedramionami
I w Australii mieć Tatusia
I z tatusiem łapać strusie.
Przeskakiwanie z nogi na nogę w miejscu.
Ref. Nie patrz na to, w jakim kraju
Jaki kolor dzieci mają
I jak piszą na tablicy –
To naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie każda mama,
Każdy tata, chce tak samo,
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwie dzieci(…).
[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=go3l0fuC904&list=PLD6MJKH2EcF_P2Tn2EQpVwxVHrvw2PS-F”]