ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Ruch to zdrowie ?️⛹️‍♀️?‍♀️

Dzień dobry Kochani ???

„Spacer żuka” – opowieść ruchowa.


R. czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania.

Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymuje się i patrzy do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dziecko przemieszcza się, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dziecko kładzie się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dziecko wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dziecko przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dziecko idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija się w kulkę)

„Zapamiętaj i pokaż ten ruch” – odtwarzanie rytmów ruchowych.

R. pokazuje ruchy, a dziecko powtarza je kilkakrotnie:

– umyj dłonie i strzep wodę x3

– umyj dłonie, strzep wodę i sprawdź, czy masz czyste x3

– umyj dłonie i strzep wodę, sprawdź, czy masz czyste i powąchaj je x3


Obejrzyjcie historyjkę obrazkową i odpowiedzcie na pytania:

Dokąd wybrały się dzieci? Kto mieszka w lesie? Co możemy zrobić dla zwierząt mieszkających w lesie? Jak możemy zadbać o las? Jak będziemy się czuli, gdy będziemy dbali o las i jego mieszkańców?

Jeżeli mamy ochotę to możemy zaśpiewać piosenkę

A teraz…

Na zakończenie ekologicznego tygodnia porozmawiamy o powietrzu.

  1. Obejrzyjcie filmik na temat zanieczyszczenia powietrza (rodzic musi przeczytać tłumaczenie filmiku
    https://www.youtube.com/watch?v=sAKyhfxxr7s&feature=emb_logo Po jego obejrzeniu spróbuj powiedzieć swoimi słowami czego się dowiedzieliście.
  2. Powietrze jest niewidoczne, ale może jest sposób, by je zobaczyć? Zanurz z mamusią/tatusiem pustą butelkę w przeźroczystym naczyniu z wodą i obserwuj wydobywające się z butelki bąbelki powietrza
  3. W lesie powietrze jest wyjątkowo czyste. Jeśli możecie – wybierzcie się do niego! Jeśli nie – pobawcie się z panem Sebastianem Anima Piano Sebastian Dusza https://www.youtube.com/watch?v=EFOgX1wiK3Q

A na koniec małe ćwiczenie…

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html?fbclid=IwAR1kF8q23fI9-IoV8QHWb3PzdbPJu0d5948iiUu4s611g5MYKBDoW_FM4pY

Miłej zabawy ???

Nauczycielki: B.Ż., M.K.