ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Święto Mamay i Taty – Moja Mama

Witajcie Słoneczka!

Dziś porozmawiamy sobie o Waszych kochanych mamuniach 🙂

Weź swoją mamę za rękę i wspólnie potańczcie przy piosence M. Jeżowskiej „A ja wolę moją mamę”

„Mama i dziecko” – zabawa ruchowa Weroniki Sherborn, kołysanie się w parach w rytm muzyki. Dziecko siada na podłodze. Mama siada za nim, obejmuje je udami i całym ciałem i kołysze w rytm spokojnej melodii. Następnie Mama i dziecko siadają do siebie tyłem tak, żeby plecy do siebie przylegały. Jedna osoba pochyla się, kierując głowę w stronę kolan. Druga osoba w tym czasie odchyla się od swoich kolan. Cały czas plecy stykają się. Następuje zamiana ról i wykonujemy to samo ćwiczenie.

„Moja mama…” – doskonalenie umiejętności wypowiadania się, dzielenia doświadczeniami i emocjami, technika niedokończonych zdań. Dziecko po kolei kończy zdania dotyczące mamy, np. Moja mama jest… Moja mama lubi… Moja mama nie lubi.… Ulubionym kolorem mojej mamy jest… Z mamą lubię najbardziej… Moja mama jest najlepsza, ponieważ…

„Słoneczko z mamą” – na dużym brystolu rodzic pisze lub przykleja napis MAMA. Dziecko podaje przymiotniki kojarzące się z tym słowem. Uzupełniają zdanie: „Moja mama jest…”. Rodzic zapisuje przymiotniki w formie słoneczka. Uwaga! zapisujemy wszystkie przymiotniki, pozytywne i negatywne. Mama może być zmęczona, zniecierpliwiona itd.

„Jak mogę pomóc mamie?” – uwrażliwienie dzieci na konieczność pomocy rodzicom w domu. Rodzic zadaje pytania: Czy mamy pracują tylko poza domem? Jakie obowiązki wykonują mamy w domu? W których obowiązkach mogą im pomóc dzieci?

„Kalambury” – czynności wykonywane przez mamy. Naśladowanie, wyrażanie ciałem danych czynności, zagadki ruchowe. Dziecko pokazuje, Rodzic odgaduje, później następuje zmiana.

„Zawody mam i tatusiów”– zajęcia dydaktyczne, przypomnienie nazw zawodów przy pomocy ilustracji, Rodzic zadaje dzieciom pytanie, czym zajmują się ich rodzice. Następnie dzieci zgadują nazwy zawodów przedstawionych na ilustracjach. Rodzic pomaga w razie potrzeby.

Wykonanie pracy technicznej „Serce dla mamy” – do wykonania pracy potrzebna będzie czerwona bibuła, koszulka foliowa na dokumenty, nożyczki i zszywacz. Na koszulce foliowej odrysowujemy markerem kształt serca. Następnie wzdłuż obrysu zszywamy zszywaczem obie strony koszulki foliowej, ale nie do końca, zostawiamy trochę wolnego miejsca, żeby móc wkładać bibułę do środka. Nożyczkami wycinamy kształt serca poza zszytym obrysem tak, aby obie części pozostały zszyte. Dziecko tworzy kulki z czerwonej bibuły, wkłada je do środka koszulki przez otór, który nie został zszyty, wypełnia całe serce bibułą. Kiedy serce jest wypełnione, zszywamy serce do końca. Można także doczepić zszywaczem zawieszkę ze wstążki. W ten sposób otrzymujemy breloczek dla mamy.

Karta Pracy nr 4 ćw 22

Nauczycielki grypy: Marta, Ewa