Witamy Słoneczka!
„Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada w dużym pokoju przeszkody: poduszki, niebieski worek na śmieci i inne.
Posłużą one jako elementy przestrzeni, które dzieci będą mijać podczas wycieczki w góry. Dzieci pokonują przeszkody umieszczone na dywanie.
„Tratwa” – zabawa ruchowa. Dzieci przeprawiają się przez rzekę. Budują tratwę z ręczników lub materaców.
Dziecko, czołga się przez utworzoną przez dzieci tratwę
„Lina” – zabawa ruchowa. Zabawa w przeciąganie liny z Rodzicem lub rodzeństwem.
„Luneta” – zabawa w naśladowanie. Rodzic przynosi kartkę papieru, którą zwija tak, by stworzyć lunetę. Przykłada ją do oka i mówi: Jestem na szczycie góry. Widzę… (np. owce na polanie). Dzieci naśladują i wymieniają swoje pomysły.
„Kogo i co możemy spotkać na szlaku?” – rozpoznawanie oraz podawanie nazw zwierząt i roślin górskich. Rodzic przypomina, że w Tatrach znajduje się Tatrzański Park Narodowy, którego symbolem jest kozica. W tym parku istnieje wiele zwierząt i roślin, będących pod ochroną. Zwierzęta: niedźwiedź, kozica, świstak, ryś, kruk, owce( na halach). Rośliny: limba, kosodrzewina, szarotka alpejska, krokusy
Symbol Tatrzańskiego Parku Narodowego
„Co zniknęło?” – doskonalenie pamięci świeżej. Rodzic pokazuje dziecku pięć przedmiotów związanych z wakacjami np.: okulary przeciwsłoneczne, lornetka, ręcznik, czapka z daszkiem etc. Prosi dzieci o podanie ich nazw i zapamiętanie. Następnie
chowa jeden z nich i pyta, co zniknęło. Zabawa jest kontynuowana przez kilka rund, później następuje zamiana i Rodzic odgaduje ukryty przedmiot.
Co można robić latem w górach?
Co jest potrzebne do wyprawy w góry? – burza mózgów, podawanie pomysłów na spędzanie czasu w górach.
Wykonanie pracy plastycznej „Wakacyjne okulary” – w szkiełkach okularów dziecko rysuje miejsca, w których chciałby w tym roku spędzić wakacje np. morze, góry, łódka na Mazurach, dom babci etc.
Nauczycielki grupy: Marta, Ewa