Temat tygodnia: ,,W krainie muzyki”- propozycje ćwiczeń i zabaw edukacyjnych dla dzieci z grupy Krasnale.
,,Dziwny zegar” Ewa Małgorzata Skorek- ćwiczenia logopedyczne oddechowo – fonacyjne w oparciu
Rodzic czyta głośno wiersz, a dziecko naśladuje bicie zegara powtarzając za prowadzącym.
Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie:
bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano,
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie:
bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie:
bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony:
bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
– jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie:
bimm-bamm. (x 3)
Ref.: Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)
może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)
Kto się boi smoka (lornetka z dłoni, rozglądamy się)
i uciekać chce? (bieg w miejscu)
Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)
może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)
Kto się boi smoka? (lornetka z dłoni, rozglądamy się)
Bo ja nie. (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)
- Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,
to za karę potem lodów nie dostanie.
Ref.: Kto się boi smoka…
- Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,
to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.
Ref.: Kto się boi smoka…
- Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.
Kto dokona tego, ten dostanie brawa.
Ref.: Kto się boi smoka…
Sł. Małgorzata Nawrocka, muz. Michał Witecki