Wesołe piosenki

Temat tygodnia: ,,W krainie muzyki”- propozycje ćwiczeń i zabaw edukacyjnych dla  dzieci z grupy Krasnale.

 

 

,,Dziwny zegar” Ewa Małgorzata Skorek- ćwiczenia logopedyczne oddechowo – fonacyjne w oparciu
Rodzic czyta głośno wiersz,  a dziecko naśladuje bicie zegara powtarzając za prowadzącym.

Zegar na kominie
od lat z tego słynie,
że gdy coś się stanie,
słychać wnet bimbanie:
bimm-bamm. (x 3)
Gdy raz Olek rano
stłukł sobie kolano,
zegar, czy wierzycie,
zaczął zaraz bicie:
bimm-bamm. (x 3)
A gdy małej Zuzi
usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie:
bimm-bamm. (x 3)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
bimm-bamm. (x 3)
A kiedy znów babcie
pogubiły kapcie,
to zegar zmartwiony
bił tak niestrudzony:
bimm-bamm. (x 3)
Martwi się rodzina:
– jakaż to przyczyna
zegarowi każe
bimbać według zdarzeń?
Dzisiaj wcześnie rano
fachowca wezwano,
by zegar naprawił,
mechanizm ustawił.
I teraz, kolego,
zegar słynie z tego,
że bimba rodzinie
kwadrans po godzinie:
bimm-bamm. (x 3)

 

 

Kto się boi smoka? – ilustrowanie ruchem treści piosenki. Słuchanie nagrania, próby samodzielnego śpiewania.

 

 

 

 

Ref.: Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

i uciekać chce? (bieg w miejscu)

Kto się boi smoka, (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

może lis, a może foka? (wskazujemy na prawą i lewą stronę)

Kto się boi smoka? (lornetka z dłoni, rozglądamy się)

Bo ja nie. (wskazujemy na siebie, zaprzeczamy głową)

  1. Gdyby chciał księżniczkę pożreć na śniadanie,

to za karę potem lodów nie dostanie.

Ref.: Kto się boi smoka…

  1. Jeśli będzie dzieci straszył na spacerze,

to mu nie pozwolę jeździć na rowerze.

Ref.: Kto się boi smoka…

  1. Wychowanie smoka to niełatwa sprawa.

Kto dokona tego, ten dostanie brawa.

Ref.: Kto się boi smoka…

Sł. Małgorzata Nawrocka, muz. Michał Witecki