Witam serdecznie. Drogie dzieci dzisiaj rozpoczynamy kolejny tydzień. Krąg tematyczny Wrażenia i uczucia.
Zapraszam na piosenkę w języku angielskim.
https://www.youtube.com/watch?v=eMOnyPxE_w8
Co się wydarzyło w Pluszątkowie? – doskonalenie umiejętności słuchania i rozumienia tekstu na podstawie opowiadania M. Rosińskiej.
opowiadanie Co się wydarzyło w Pluszątkowie.
PYTAMYY: Kto mieszkał w Pluszątkowie?; Co robiły pluszaki w swoim miasteczku?; Jaka przygoda spotkała Myszkę?; Czego potrzebował Kot, Pies, Prosiaczek, Miś?; Kogo zwierzęta poprosiły o pomoc?; Jaka atmosfera panowała w Pluszątkowie?; Kiedy się zmieniła?; Komu pomogła Myszka, komu pomógł Kot, Pies, Prosiaczek?; Z jakiego powodu księżyc obrócił się znowu do Pluszątkowa?.
PRAWDA, FAŁSZ
Miasteczko Myszki, Kota, Psa, Prosiaczka i Misia nazywa się Pluszątkowo.
W Pluszątkowie głośno bzyczała pszczoła.
Mucha ugryzła Myszkę w nos.
Kotek potrzebował młotka.
Miś nie miał siana do poduszki.
Prosiaczek miał zepsuty piec.
Kot chciał mieć firanki.
„Co czuję ja, co czują inni”– rozpoznawanie i podawanie nazw emocji, kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji u innych osób. Pokazujemy ilustracje przedstawiające sytuacje znane i bliskie dzieciom, np. bal w przedszkolu, zabawa w parku, dziecko chore leżące w łóżku, dziecko jeżdżące na rowerze, dziecko z zepsutą zabawką, dziecko w trakcie posiłku, dziecko z rodzicami. Przedszkolak ogląda ilustracje i zastanawia się, jakie uczucia towarzyszą dzieciom na ilustracjach, jakie były powody tych emocji.