Wprowadzenie do tematu na podstawie wiersza „BARWA CZERWONA”.
” Barwa czerwona ” A. Natorff
Ja w drogowych kwitnę makach i w drogowych bywam znakach,
W kalendarzu mam niedziele i świątecznych dni też wiele.
Moją barwę flaga miewa.
No i bocian wystrojony buty ma i dziób czerwony.
– Odszukanie kolorów wśród palety różnych kolorów – rodzic trzyma w ręku paletę kolorów – dzieci odgadują który to kolor czerwony. Burza mózgów: „Z czym kojarzy wam się kolor czerwony?”.
Praca plastyczna – Czerwony Kapturek.
„Droga do babci”- opowieść ruchowa.
Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie- (dzieci stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków).
W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście nieznajomy nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babuni (bieg w miejscu).
Określanie cech. Rodzic mówi cechy, a dzieci dobierają postać np.
– przebiegły, sprytny, kłamliwy, niebezpieczny – WILK
– łatwowierny, nieposłuszny, naiwny – CZERWONY KAPTUREK
– odważny, dzielny, nieustraszony – GAJOWY
– dobra, opiekuńcza, radosna – BABCIA