ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

BARWY LATA – CZERWONY

Wprowadzenie do tematu na podstawie wiersza „BARWA CZERWONA”.

” Barwa czerwona ” A. Natorff

Ja w drogowych kwitnę makach i w drogowych bywam znakach,
W kalendarzu mam niedziele i świątecznych dni też wiele.
Moją barwę flaga miewa.
No i bocian wystrojony buty ma i dziób czerwony.

– Odszukanie kolorów wśród palety różnych kolorów – rodzic trzyma w ręku paletę kolorów – dzieci odgadują który to kolor czerwony. Burza mózgów: „Z czym kojarzy wam się kolor czerwony?”.

Praca plastyczna – Czerwony Kapturek.

1. Kartę czerwonego papieru wielkości A4 składamy w harmonijkę.
2. Dziurkaczem robimy dziurki .
3. Składamy na pół.
4. Zszywamy zszywaczem u dołu.
5. Przez dziurki przeciągamy wycior lub jak kto woli drucik kreatywny.
6. Wycinamy z białego papieru koło i dorysowujemy buzię i kapturek. Przyklejamy klejem typu magic.

 

„Droga do babci”- opowieść ruchowa.
Mała dziewczynka w czerwonym kapturku idzie przez las (marsz w miejscu). W ręku niesie koszyczek ze smakołykami (machanie ręką wzdłuż ciała). Rozgląda się i widzi drzewa: wysokie- (dzieci stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę) i niskie (dzieci przechodzą do przysiadu). Obserwuje ptaki, które wirują nad jej głową (naśladowanie lotu ptaków).
W całym lesie rosną cudowne kwiatki. Z tych najpiękniejszych Czerwony Kapturek robi bukiecik dla swojej babci (skłony przedstawiające zbieranie kwiatków i wąchanie). Nagle dziewczynka widzi groźnego wilka. Szybko musi się ukryć (przysiad z głową między nogami). Na szczęście nieznajomy nie zauważył dziewczynki. Teraz może śmiało biec do swojej babuni (bieg w miejscu).

Określanie cech. Rodzic mówi cechy, a dzieci dobierają postać np.
– przebiegły, sprytny, kłamliwy, niebezpieczny – WILK
– łatwowierny, nieposłuszny, naiwny – CZERWONY KAPTUREK
– odważny, dzielny, nieustraszony – GAJOWY
– dobra, opiekuńcza, radosna – BABCIA