ZABAWY RUCHOWE:
1),, KROPELKI WODY”
Na dywanie rozkładamy szarfy lub plastikowe kółka, które będą kałużami. Dzieci są kropelkami wody. Rodzic gra na dowolnym instrumencie, a dzieci biegają po pokoju. Na hasło: kropelki do kałuży-dzieci zatrzymują się przed kałużami wskakują do nich obunóż.
2),,PRZEJŚCIE PRZEZ RZEKĘ”
Rodzic nakleja na dywanie dwa pasy taśmy, które będą oznaczały rzekę. W środku rzeki rozkłada nierównomiernie woreczki (od jednej linii brzegu do drugiej), które będą oznaczały kamienie. Dzieci skaczą z jednego kamienia na drugi (skaczą z jednej nogi na drugą).
3) ,,DUŻA FALA”
Dzieci siedzą na podłodze, nogi w rozkroku wyciągnięte do przodu. Ręce maja wyprostowane w bok. Przechylają się z jednanego boku na drugi. Na uderzenie w bębenek i hasło: Fala kładą się raz na jednym boku, raz na drugim.
Zapraszam dziś Was do eksperymentu: ,,Czysta i brudna woda”- zabawa z wykorzystaniem wody. Potrzebujemy:
-przezroczysty pojemnik z czysta wodą,
– płyn do mycia naczyń,
– barwnik spożywczy,
-niebieska farba,
-seler.
Rodzic stawia na stole przezroczysty pojemnik z czystą wodą. Rozmowa z dzieckiem na temat koloru wody i jej czystości. Dzieci wlewają do wody substancje (płyn do mycia naczyń, barwnik spożywczy, niebieską farbę). Obserwują, co dzieje się pod wpływem substancji i starają się wyciągnąć wnioski, jak zmienia się woda. Następnie mama lub tata wkładają do tego pojemnika z brudną wodą seler. Dzieci obserwują przez cały dzień, co stanie się z warzywem pod wpływem działania substancji, które wlały do wody. Podsumowanie eksperymentu: dzieci opowiadają, co stanie się z roślinami, które piją brudną wodę w rzece. Nawet bardzo mała ilość wlanych substancji i wrzuconych śmieci sprawia, że cała woda jest zanieczyszczona.
Dziękuję Wszystkim Rodzicom za współpracą, zaangażowanie w wykonywaniu ćwiczeń i zadań w tym tygodniu. Krasnoludki pamiętajcie:
Pijcie wodę, bo jest zdrowa
smaczna, czysta odlotowa.