CZYSTA RZEKA

ZABAWY RUCHOWE:

1),, KROPELKI WODY”

Na dywanie rozkładamy szarfy lub plastikowe kółka, które będą kałużami. Dzieci są kropelkami wody. Rodzic gra na dowolnym instrumencie, a dzieci biegają po pokoju. Na hasło: kropelki do kałuży-dzieci zatrzymują się przed kałużami wskakują do nich obunóż.

2),,PRZEJŚCIE PRZEZ RZEKĘ”

Rodzic nakleja na dywanie dwa pasy taśmy, które będą oznaczały rzekę. W środku rzeki rozkłada nierównomiernie woreczki (od jednej linii brzegu do drugiej), które będą oznaczały kamienie. Dzieci skaczą z jednego kamienia na drugi (skaczą z jednej nogi na drugą).

3) ,,DUŻA FALA”

Dzieci siedzą na podłodze, nogi w rozkroku wyciągnięte do przodu. Ręce maja wyprostowane w bok. Przechylają się z jednanego boku na drugi. Na uderzenie w bębenek i hasło: Fala  kładą się raz na jednym boku, raz na drugim.

Zapraszam dziś Was do eksperymentu: ,,Czysta i brudna woda”- zabawa z wykorzystaniem wody. Potrzebujemy:

-przezroczysty pojemnik z czysta wodą,

– płyn do mycia naczyń,

– barwnik spożywczy,

-niebieska farba,

-seler.

 Rodzic stawia na stole przezroczysty pojemnik z czystą wodą. Rozmowa z dzieckiem na temat  koloru wody i jej czystości. Dzieci wlewają do wody substancje (płyn do mycia naczyń, barwnik spożywczy, niebieską farbę). Obserwują, co dzieje się pod wpływem substancji i starają się wyciągnąć wnioski, jak zmienia się woda. Następnie mama lub tata wkładają do tego pojemnika  z brudną wodą seler. Dzieci obserwują przez cały dzień, co stanie się z warzywem pod wpływem działania substancji, które wlały do wody. Podsumowanie eksperymentu: dzieci opowiadają, co stanie się z roślinami, które piją brudną wodę w rzece. Nawet bardzo mała ilość wlanych substancji i wrzuconych śmieci sprawia, że cała woda jest zanieczyszczona.

Dziękuję Wszystkim Rodzicom za współpracą,  zaangażowanie w wykonywaniu ćwiczeń i zadań  w tym tygodniu.  Krasnoludki pamiętajcie:

Pijcie wodę, bo jest zdrowa

smaczna, czysta odlotowa.