INSTRUMENTY

INSTRUMENTY

,,Miś perkusista”-doskonalenie funkcji słuchowych oraz umiejętności przeliczania w zakresie 1-5. Rodzic przedstawia dziecku misia perkusistę. Miś lubi grać na instrumentach, ale niekoniecznie potrafi i się tego wstydzi. Rodzic prezentuje trzy instrumenty: kołatkę, trójkąt, bębenek. Dziecko podaję nazwę tych instrumentów. Następnie dziecko wraz z rodzicem przygotowuję swój własny instrument. Rodzic schowany częściowo z misiem gra na przygotowanym instrumencie, po każdym dźwięku dziecko układa przed sobą nakrętkę i odpowiada na pytanie: Na jakim instrumencie miś uczył się grać?; Ile razy zagrał?; Ile masz przed sobą nakrętek?. Dziecko przelicza utworzone zbiory.

POZNAJMY INSTRUMENTY MUZYCZNE

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=g6oQHc6zPcY”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=Pwzajx8gpm0″]

 

Szumiący las” – usprawnianie aparatu mowy, próby wywoływania głoski sz

POTRZEBNE BĘDĄ

  • kawałki kolorowej bibuły
  • tacka lub talerzyk
  • Szumiący las
  • Dorota Gellner
  • Kiedyś z tatą
  • szłam przez las,
  • a las szumiał
  • cały czas!
  • Szumiał,
  • szumiał,
  • szumiał,
  • nic innego las nie umiał.
  • Powiedziałam mu
  • do ucha:
  • – Przestań szumieć!
  • Nie posłuchał.
  • Nie posłuchał.
  • Nie zrozumiał.
  • Skąd wiem?
  • No bo dalej
  • szumiał!

rodzic  recytuje wiersz Szumiący las D. Gellner. pyta:

Jaki dźwięk wydaje las?

Rodzic daje  dziecku  lusterko i wydaje polecenia:

Mów naprzemiennie: i – o, i – o, i – o; Mów bezdźwięcznie naprzemiennie: i – o, i – o; Przy ułożeniu ust jak do „i” zacznij syczeć jak wąż, delikatnie unieś język (wargi rozciągnięte, odsłonięte i niezaciśnięte zęby, język za zębami);

Przy ułożeniu ust jak do „o” zacznij szumieć jak las (kąciki warg trochę ściągnięte do środka, broda i język uniesione, wypowiadanie głoski „sz”).

Na tacach są kawałki bibuły o długości ok. 3 cm. Rodzic prosi dziecko , aby zwinęło kawałki bibuły  w kuleczki. Prezentuje tę czynność. Kawałki bubuły  zostaną wykorzystane podczas późniejszej zabawy.

 

LEKCJA RYTMIKI DLA KRASNALI

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=kpd85gsgKb8″]