ul. Mazowiecka 7 | kontakt@pm10.ostroleka.edu.pl | 29 764 48 53

Moi Rodzice

 

 

Witajcie Słoneczka!

Zapraszamy Was wraz z rodzicami do przejrzenia materiału i wspólnej zabawy! 🙂

Zestaw ćwiczeń porannych: skoki obunóż, przysiady, bieg slalomem między przeszkodami, turlanie się po dywanie, (na leżąco, na boki- raz w jedną stronę, raz w drugą)

Mama ma zmartwienie – praca z wierszem Danuty Wawiłow, uwrażliwienie na emocje innych, rozmowy na temat emocji osób dorosłych

Mama usiadła przy oknie.
Mama ma oczy mokre.
Mama milczy i patrzy w ziemię.
Pewnie ma jakieś zmartwienie…
Zrobiłam dla Niej teatrzyk,
a Ona wcale nie patrzy…
Przyniosłam w złotku orzecha,
a Ona się nie uśmiecha…
Usiądę sobie przy Mamie.
Obejmę Mamę rękami
i tak jej powiem na uszko:
„Mamusiu, moje Jabłuszko!
Mamusiu, moje Słoneczko!”.
Mama uśmiechnie się do mnie
i powie: „Moja córeczko!”.

Po przeczytaniu wiersza Rodzic zadaje dzieciom pytania: Kto wystąpił w wierszu? W jakim nastroju była mama dziewczynki? Co próbowała zrobić dziewczynka? Jak pomogła mamie?. Rozmawiamy z dziećmi, pytamy: Czy rodzice bywają smutni? Dlaczego? W jaki sposób można im wtedy pomóc?.

„Moi rodzice to superbohaterowie, ponieważ…” – technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny, kształtowanie wrażliwości. Pytamy dzieci: Czy rodzice zawsze zachowują się jak superbohaterowie? Czy popełniają błędy? Jakie? Czy rodzice mają prawo do błędów?.

Kocham mamę i tatę za…” – rozmawiamy z dziećmi o miłości, którą darzą rodziców. Pyta: Jakie to jest uczucie? Za co kochacie rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość? Kocham mamę tak bardzo jak… (np. niedźwiedź miód, lato słońce). Dzieci muszą wymyślić logiczne zakończenie zdania (uchwycić w nim związek logiczny dwóch rzeczowników).

Wykonanie pracy plastycznej “Dyplomy dla moich rodziców”. Dzieci ozdabiają poniższe dyplomy dla mamy i taty według własnego pomysłu. Dorysowują twarze rodziców. Próbują podpisać laurki swoim imieniem.

 

Blok zajec o emocjach – miłość “Kocham mamę i tatę” – rozmowa z dzieckiem o miłości, którą darzy swoich rodziców.

Rodzic może zadać pytania: Jakie to uczucie? Za co kochasz rodziców? Czy rodzice odwzajemniają waszą miłość?

Nauczycielki grupy: Marta, Ewa