Muzyka to co艣 wspania艂ego 馃榾馃幎馃幍馃榾

Muzyka to co艣 wspania艂ego 馃榾馃幎馃幍馃榾

 

Dzie艅 dobry 馃悶馃榾馃悶

Nasze muzyczne powitanie rozpocz臋艂o nowy tydzie艅, w kt贸rym muzyka wyst膮pi w roli g艂贸wnej. Przez najbli偶sze dni skupimy si臋 na tematyce – 鈥濿 krainie muzyki鈥. Pos艂uchajcie wiersza i porozmawiajcie na jego temat.
Rodzic przed odczytaniem tekstu wyja艣nia dziecku niezrozumia艂e okre艣lenia, np: w tle brzmi膮…, partia salowa…, czuj臋 si臋 podekscytowana鈥, ….wzbudzi膰 eufori臋 itp.

 

Muzyka to co艣 wspania艂ego
Dominika Niemiec
D藕wi臋ki p艂yn膮 bardzo leciutko
niby frun膮ce ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego s艂ucham?
W艂a艣nie przys艂uchuj臋 si臋 orkiestrze.
W tle brzmi膮 grube tr膮by.
S艂ycha膰 skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz wi臋ksze wypieki.
Teraz parti臋 solow膮 maj膮 klarnety.
Orkiestra gra coraz g艂o艣niej,
czuj臋 si臋 podekscytowana.
D藕wi臋k贸w jest wok贸艂 mnie coraz wi臋cej,
chcia艂abym umie膰 tak gra膰 sama.
Bo 艣wiat nut jest zaczarowany,
muzyka to co艣 wspania艂ego.
Mo偶e wzrusza膰, albo zachwyca膰,
wzbudzi膰 eufori臋 w sercu ka偶dego.
Pytania do om贸wienia z dzieckiem:
-Jak my艣licie, gdzie by艂a dziewczynka?
-Czego s艂ucha艂a?
-Jakie instrumenty gra艂y w orkiestrze?
-Jak czu艂a si臋 dziewczynka, s艂uchaj膮c muzyki?
-Jakie emocje mo偶e wywo艂ywa膰 muzyka?
U艂贸偶cie historyjk臋 obrazkow膮 pasuj膮c膮 do tre艣ci wiersza i odpowiedzcie, co si臋 po kolei wydarzy艂o.
膯wiczenia z ksi臋g膮 emocji – praca z historyjk膮 obrazkow膮: wskazujemy dziecku pierwszy obrazek, kolejne odszukuje dziecko dopasowuj膮c odpowiedni kolor ramki. Wa偶ne jest zachowanie odpowiedniej kolejno艣ci. Opowiadaj膮c historyjk臋 zawsze zaczynamy od pierwszego obrazka. Zach臋camy dziecko, 偶eby utworzy艂o jak najwi臋cej zda艅 o ka偶dym obrazku.
A teraz…
Muzyczne kalambury 馃幎馃幍馃幎
Zapraszamy Was do pokazywania ruchem oraz odgadywania nazw instrument贸w muzycznych. Na pocz膮tku wyszukajcie w艣r贸d zabawek, jakie posiadacie w domu instrumenty muzyczne. Zgromad藕cie je w jednym pojemniku.
Rodzic mo偶e zapyta膰 dziecko o nazwy zgromadzonych instrument贸w.
Zagadki – pokazywanki zacznijcie od tego co w艂a艣nie zgromadzili艣cie. Na艣ladujcie ruchem spos贸b gry na instrumencie – pozw贸lcie dziecku odgadn膮膰 nazw臋 instrumentu i wskaza膰 w艣r贸d zgromadzonych. Zamie艅cie si臋 rolami. Po wyczerpaniu zasobu instrument贸w zadajcie zagadki o popularne instrumenty – tr膮bka, gitara, skrzypce, pianino…
Mi艂ej zabawy 馃榾馃榾馃榾
Nauczycielki: B.呕., M.K.