Muzykoterapia dziecięca

Ćwiczenie MY

Rozpoznać zwierzę i zagrać je – dziecko otrzymuje w woreczku plastikowe zwierzątko. Dziecko powinno rozpoznać je dotykając przez materiał woreczka. Próbuje przedstawić swoje zwierzątko za pomocą ruchów, na określony sygnał dźwiękowy. Nowy sygnał dźwiekowy zaprasza do rozmowy na temat jakie zwierzątko rozpoznało.

Wariant/alternatywa: ewentualnie dodać do tego dźwięki symulujące zwierzęta.

Ćwiczenie TY i JA

Wygrywanie rytmu na plecach – dziecko z rodzicem lub rodzeństwem siedzi razem w następującej pozycji: B puka, pociera, gładzi itd. partnera po plecach, A powinien natychmiast odgrywać to na bębenku. Potem zmiana.

Uwagi: Nigdy nie mówić o „uderzaniu ” w bębenek lub w plecy, lecz używać terminu „Grać”. Jeśli dziecko używa za dużo siły, można od niego wymagać, by wypróbował to na własnym ciele.

Wspólny śpiew – „Śpiewanie naprzemienne” Prowadzący sam śpiewa jeden urywek piosenki. Kiedy skończy zaczyna dziecko. Kiedy prowadzący znowu zaczyna, dziecko znów cichnie itd.

Pozdrawiam serdecznie