TĘCZOWY ŚWIAT

 

Zabawy ruchowe

,,Gra w kolory” zabawa z piłką .Rodzic trzyma piłkę i rzuca ją do dziecka. Mama lub tata przy rzucaniu mówi jakiś kolor. Dziecko uważnie słucha wypowiadanych kolorów i łapie piłkę. Gdy rodzic wypowie kolor: ,,czarny” dziecko nie może złapać piłki Gdy dziecko się pomyli następuje zmiana ról. Następnie dziecko rzuca piłkę do rodzica i wymienia kolory. Zabawa kończy się, gdy wszystkie dzieci wezmą w niej udział.

,,Słońce świeci pada deszcz” zabawa orientacyjno porządkowa. Rodzic mówi : ,,Słońce świeci” dziecko zadowolone podskakuje po pokoju .Na hasło: ,,Deszczyk pada” dziecko kuli się, z ręki podniesionej w górę robi parasol i ucieka przed deszczem.

,,Bajkowa gimnastyka” zabawa ruchowa. Dziecko stoi na dywanie. Rodzic  mówi:

Jesteś drewnianym ludzikiem Pinokiem– robisz pajacyki.
Jesteś Kubusiem Puchatkiem– robisz przysiady.
Jesteś Kopciuszkiem– tańczącym na balu obracasz się na palcach.
Jesteś smerfem Osiłkiem-robisz pompki.
Jesteś energiczną dziewczynką Maszą-biegasz po dywanie, wysoko podskakując.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej

 ,,Plażowanie” dziecko z gazety robi kulę i stawia stopę na kulce z gazety. Na sygnał rodzic podnosi woreczek palcami stopy. Ćwiczenie wykonuje raz je dną, raz drugą stopą.
 ,,Rzuć i złap” dziecko chodzi swobodnie z kulą gazetową którą podrzuca do góry i łapie
 ,,Potocz kulę” dziecko robi przysiad toczenie kuli z gazety wokół siebie, w prawo i w lewo
,,Kotki bawią się kłębuszkiem” dziecko na czworakach naśladuje chodzenie kota i popycha kulę z gazety czołem po podłodze.
„Zabawa zegary” –dziecko robi przysiad i naśladuje cykanie małych zegarków (ruchy dziecko robi przysiad i naśladuje cykanie małych zegarków (ruchy głową w prawo i w lewo), dużych zegarów głową w prawo i w lewo), dużych zegarów – ruchy głową w przód i w tył ruchy głową w przód i w tył.

„Zatańcz” –dziecko wykonuje taniec do dziecko wykonuje taniec dowolny z gazetą (kulą gazetową ) w rytm dowolnej wolny z gazetą (kulą gazetową ) w rytm dowolnej muzyki.

 

MUZYCZNE STOPY-ZABAWA LOGORYTMICZNA

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI”]

 

„Zadanie prawdziwe i fałszywe”

Rodzic rozdaje dzieciom koperty, wewnątrz każdej z nich są dwie buźki: smutna i uśmiechnięta. Prowadzący pyta:
– Co to jest prawda?
-Co to jest fałsz?
Dziecko udzielają swobodnych odpowiedzi. Prowadzący informuje dziecko, że będzie mówił różne zadania. Zadaniem przedszkolaka jest bardzo uważne ich wysłuchanie. Jeśli zdanie będzie prawdziwe podnoszą buźkę uśmiechniętą, jeśli fałszywe smutną. Przykładowe zdania:
– Z chmury pada deszcz.
-Słońce jest zielone.
-Truskawki rosną na drzewach.
-W czasie burzy trzeba schować się w domu.
-Latem jest ciepło.
-Ryś to dziki kot.
-Lew ma grzywę.
-Tygrys jest w kropki.