W PŁACZU NIE MA NIC ZŁEGO

Smutna i wesoła muzyka”– rozpoznawanie nastrojów muzycznych. Rozkładamy w pomieszczeniu 2 kartki białą i czarną. Podczas całej aktywności dzieci słuchają muzyki naprzemiennie wesołej i smutnej. Gdy słyszą wesołą muzykę, maszerują raźno w miejscu na białych kartkach, gdy słyszą smutną muzykę, stoją na czarnych kartkach, unoszą ręce i powoli je opuszczają.

https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y

PiosenkaPsie smutki” – Jana Brzechwy.

https://www.youtube.com/watch?v=PiWly7xSwYM

„Gdy ci smutno” – wysłuchanie i analiza wiersza D. Niemiec. Rozmowa z dziećmi na podstawie treści utworu.

Gdy ci smutno… Dominika Niemiec

Gdy ci smutno, gdy ci źle,

przyjaciel zawsze wesprze cię.

On cię przytuli, otrze z twarzy łzy.

Pomoże nawet wtedy, gdy

nie wie do końca, skąd ten smutek w tobie,

lecz razem dacie z nim radę sobie.

Bo wasze serca czują tak samo,

a to właśnie kiedyś empatią nazwano.

Rozmowa z dziećmi na podstawie treści utworu: Dlaczego można się smucić?; Kto może pomóc, gdy jest smutno?; W jaki sposób może pomóc przyjaciel, jak może wesprzeć?; Co to jest empatia?.