WAKACJE

Zabawa z chustą animacyjną:
a) ,,Zaczarowany parasol olbrzyma”- dzieci wysoko unoszą chustę i witają się słowami: Dzień dobry, Cześć, Witam Cię, Lubię Cię, Jesteś fajna, itp.
b),,Kto, kim jest?- dzieci unoszą chustę i wypowiadają swoje imię
c),,Kogo brakuje?”- dzieci trzymają chustę z zamkniętymi oczami, nauczyciel wybiera jedno dziecko, które się chowa pod chustą- reszta otwiera oczy i odgaduje, kogo brakuje
d) ,Karuzela”- dzieci kręcą się z chustą i śpiewają piosenkę
e) ,,Morskie fale”- dzieci wachlują chustą najpierw morze jest spokojne, później coraz groźniejsze
g) ,,Statki na morzu”- na chuście pojawiają się papierowe statki, które muszą dopłynąć do portu.
a) ,,Zaczarowany parasol olbrzyma”- dzieci wysoko unoszą chustę i witają się słowami: Dzień dobry, Cześć, Witam Cię, Lubię Cię, Jesteś fajna, itp.
b),,Kto, kim jest?- dzieci unoszą chustę i wypowiadają swoje imię
c),,Kogo brakuje?”- dzieci trzymają chustę z zamkniętymi oczami, nauczyciel wybiera jedno dziecko, które się chowa pod chustą- reszta otwiera oczy i odgaduje, kogo brakuje
d) ,Karuzela”- dzieci kręcą się z chustą i śpiewają pisenkę
e) ,,Morskie fale”- dzieci wachlują chustą najpierw morze jest spokojne, później coraz groźniejsze
g) ,,Statki na morzu”- na chuście pojawiają się papierowe statki, które muszą dopłynąć do portu.

Wakacyjna zagadka:
Cieszy się dziecko , mama i tato ,
że w końcu zaczęło się gorące … ( lato ).
Dzieci dzielą nazwę lato na sylaby.

Słuchanie wiersza B. Formy ,,Lato i dzieci”. Rozmowa na podstawie wiersza. Gdzie zatrzymało się lato? Gdzie lato nas zaprasza? ( do lasu, nad morze, w góry) Jak powinniśmy zachowywać i czego nie powinniśmy robić podczas pobytu w lesie, w górach, nad wodą?
,Lato i dzieci”

Lato do nas idzie,
zatrzyma się w lesie.
Jagody, poziomki
w dużym koszu niesie.
Słoneczka promienie
rozrzuca dokoła.
− Chodźcie się pobawić! −
głośno do nas woła.
Nad morze i w góry
chce pojechać z nami.
Wie, że miło spędzi
czas z przedszkolakami.

Lubię tworzyć : ,,Morski obrazek”- dzieci na niebieskiej kartce przyklejają w kolejności: szablony statku, ryb, słońca, morza. A później kredą rysują letni wiatr.