Wczywamy się w emocje innych

Wczywamy się w emocje innych

Dzień Dobry Słoneczka!

Empatia – rozmowa na temat pojęcia. Zadajemy pytanie, czy dziecko słyszało kiedyś słowo „empatia”, jeśli tak, co może oznaczać? Rodzic wyjaśnia, że jest to umiejętność zauważenia, rozpoznania i współodczuwania emocji drugiej osoby, np. jest nam smutno, bo komuś przydarzyło się coś smutnego, jesteśmy szczęśliwi, że przyjaciel ma dobry dzień etc.

„Jak mogę pomóc?” – zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii. Rodzic mówi: Co można powiedzieć osobie, która….?. Zadaje to pytanie, wymyślając różne sytuacje i stany emocjonalne, dziecko wymyśla własne pomysły na rozwiązanie sytuacje i pomoc drugiej osobie. Przykłady sytuacji:
…zgubiła ulubioną lalkę.
…płacze, bo tęskni za mamą.
…boi się wystąpić w przedstawieniu.
…złości się, bo nie udał jej się rysunek.
…wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie.

Karta pracy: Dorysuj odpowiednie emocje na twarzach dzieci

 

Karta pracy nr 4 ćw 31b

Nauczycielki grupy: Marta, Ewa