1. Powitanie zwierzątek- ćwiczenia pobudzające aparat artykulacyjny.
Na melodii piosenki-” Wyszły w pole kurki trzy”- śpiewanie samogłosek:o,a,ą,e,ę,i, u, y.
2. MY- Jak szybko zmienia się pogoda- zabawa terapeutyczna.
Główne cele:
– reguły gry,
– radość poruszania się,
– aktywność- zaniechanie jej
Przygotowanie: dzieciom zadaje się pytanie Czy znają zabawę:
„ogień-woda-powietrze”.
Ustalić następujące reguły zabawy:
Przy zawołaniu deszcz= stanąć pod czymś lub gdzieś się ukryć.
Przy zawołaniu sztorm= mocno siebie trzymać
Przy zawołaniu błyskawica= płasko położyć się na podłodze.
Miedzy tymi zawołaniami dzieci swobodnie poruszają się po sali tak jakby w słoneczny dzień spacerowały po parku
Słowne hasła mogą być zastąpione sygnałami muzycznymi ( instrumenty perkusyjne).
3. Słuchanie muzyki ” Pastorale” L. v. Beethoven „Burza”
4.”Stary Donald farmę miał”- zabawa rozwijająca pamięć i sprawność językową do piosenki o tym, samym tytule ( śpiewanie piosenki ).
–